Videoblogg


söndagen den 10:e juni 2012

Ca 2 år senare...

Det var i juni 2010 som jag senast sa här i bloggen att jag nu skulle ta nya tag och bygga på min spargris. Och, sen kom jag tydligen av mej - vilket är fullt naturligt, ju.

NU gör jag ytterligare ett försök att starta från NOLL, med Spargrisen.
Och, jag delar med mej här, så att även du kan följa mina exempel till hur man på kort tid kan spara pengar utan att det känns alltför påtagligt, och få ihop ett kapital som i sin tur kan jobba sej upp till en nivå där man faktiskt kan känna att man har pengar.

Jag börjar IDAG, på NOLL...
Och, som en första insättning på Spargrisen (kontot jag har på Ikano bank - där inlåningsräntan är bra) lägger jag in 1:-, som är panten på den P.E.T-flaska jag hittade igår på vår resa till norra Hälsingland.

Jag lägger in en liten ruta i högerkanten här i bloggen där man enkelt kan få en överblick.

Och, om du följer mina exempel så berätta gärna det för mej, och hur det går. ;)

Några av mina regler:
  • Avsätt ett sparkonto på bank som ger bra inlåningsränta
    (jag har ett konto på Ikano bank för detta)
  • Spara konsekvent 10% av alla dina inkomster
    (sätt undan dessa genast, innan du känner att du har dom)
  • Spara 100% av hittade pengar
    (ex.vis pantade flaskor o burkar etc)
  • Om du bjuds på något, sätt undan vad det skulle kostat dej

2 kommentarer: