Videoblogg


fredagen den 13:e april 2012

Fredagen den 13:e - Bloggtema

Ända sedan sommaren 1976, då min farmor låg för döden, och jag bestämde att fredagen den 13:e skulle bli en turdag för mej om hon överlevde fredagen den 13:e.... och hon faktiskt klarade sej förbi den dan... så har fredagen den 13:e faktiskt varit en bra dag för mej.

Så även idag!

Igår sa Manadis matte till mej att det idag skulle vara fredagen den 13:e, och jag utbrast spontant att det var bra... vilket hon verkligen inte höll med om.
Men, idag hände något riktigt bra!

För idag är jag HÄSTÄGARE!
Min önskan om en egen häst har jag haft sedan jag var ca 4 år.
Min önskan om en egen islandshäst har jag haft sen jag var ca 13 år.
Min önskan om att få äga just Óskadís har jag haft sedan ca 4 - 5 år.

Idag betalade jag de sista 3000:- till hennes förra ägare.
Så, IDAG ÄR HON MIN!!! *lycklig och glad*

För flera bloggtema-inlägg, besök Livsturistens vykort.

2 kommentarer:

  1. Grattis till din egna häst.

    SvaraRadera
  2. Det där med att fredagen den 13:e är en otursdag, det är väl som att ge sockerpiller till pensionärer: Tror man på det, så funkar det :)
    Det sägs att fredagen den 13:e är den dagen det händer MINST olyckor :)

    http;//niklasmansson.se

    SvaraRadera